• Arama

Ocak Ayında Görülmesi Gereken Sergiler

Ocak ayında şehirde kaçırmamanız gereken sergileri keşfedin.

Ocak ayında İstanbul yine sanat ile dolu. Bu ay mutlaka görmeniz gereken sergileri bir araya getirdik. Kültür-sanat alanında etkinlik planlarınızı yapmadan önce göz atın!

Anna Laudel, Bilal Hakan Karakaya, “Alem-i Mülk” 

Kullandığı farklı malzemeler ile geleneksel heykel sanatının sınırlarını zorlayan Bilal Hakan Karakaya’nın yakın dönem ve yeni işlerinden oluşan kişisel sergisi, Alem-i Mülk başlığı altında 30 Ocak - 8 Mart 2020 tarihleri arasında Anna Laudel’in İstanbul’daki galerisinde sanatseverlerle buluşuyor. Reçine, endüstriyel-doğal atık gibi malzemelerin kullanım şeklini değiştirerek yeniden üretim sürecine sokan Karakaya’nın bu yaklaşımı, sanat anlayışını farklılaştıran en önemli etken. Eserlerinde modern yaşamın içerisinde sıkışmış bireyleri işleyen Karakaya’nın figürleri kapitalist sistemin altında ezilen modern bireyin yabancılaşmasını anlatırken, hayatın kendisinden besleniyor. Malzemeyle arasına mesafe koymamak adına eldiven gibi heykelin doğasına aykırı her türlü koruyucu maddeden uzak duran sanatçının eserleri, üç katlı galeri mekanının her katında Dante’nin İlahi Komedyası’ndaki farklı bir hikayeyi anlatıyor. Galeri mekanını adeta bir sahneye çeviren Karakaya, heykelin alışıgelmiş statik yapısını ters yüz ediyor ve yükselme eğilimini tersine uyguluyor; bu şekilde yükseldikçe incelmesi gereken yapılar, giderek kalınlaşıp ve genişliyor.

Mixer, Karma Sergi, “Biz Aslında”

Sinema ve sanatın birbirine yakın ilişkisinden yola çıkan “Biz Aslında”, gerçekçi duygular ve hislerden esinleniyor. Bir çiftin tanıştıkları ilk andan, ayrılık sonrasında karşılaştıkları ilk zamana kadar aşkın ve ilişkilerin ilk adımını anlatıyor. Yaratılan kurgusal mekanda bu hikaye, on iki sanatçının farklı medyumlar kullanarak ürettiği çalışmaları ile bir film sergiye, sergi ise izleyiciler için sinemasal bir deneyime dönüşüyor. Sergiyi, 11.00'den itibaren on beş dakikada bir gerçekleşecek seanslarla ziyaret edebilirsiniz.

Istanbul Concept Gallery, Ayşen Savcı, “Ciddiye Alıyorum”, 

Cam heykel sanatçısı Ayşen Savcı, “Ciddiye Alıyorum” isimli sekizinci kişisel sergisini 8 Ocak 2020 tarihinde Beyoğlu Nur-u Ziya Sokak'ta yer alan Istanbul Concept Gallery'de açtı. Işık Gençoğlu küratörlüğünde gerçekleşen ve 31 Ocak 2020 tarihine kadar açık kalacak olan sergide, sanatçının hazırladığı bir yerleştirme ve 15 adet heykeli yer alıyor. Eserlerinde camın ruhunu ortaya çıkarmaya çalıştığını söyleyen sanatçı, bu sergiyle sanatseverleri kendileri dışında ciddiye aldıkları şeyler konusunda düşündürmeyi de amaçlıyor.

Yapı Kredi Kültür Sanat, “Bir Zamanlar Toroslar’da: Sagalassos”

Bir Zamanlar Toroslar’da: Sagalassos sergisi, Beyoğlu’nda bulunan Yapı Kredi Kültür Sanat binasında sizleri bekliyor. 28 Mayıs 2020 tarihine kadar ziyaret edilebilecek olan sergi, Türkiye’de son yıllarda hazırlanan en kapsamlı arkeoloji projesi... Yapı Kredi Kültür Sanat’ın Beyoğlu’nda bulunan binasının üç katına yayılan “Bir Zamanlar Toroslar’da: Sagalassos”, Torosların güney yamacında kurulu Sagalassos antik kentini ve Pisidia Bölgesi’nin tarihini ziyaretçileriyle buluşturuyor. 

FA Art Space, Güneş Savaş ve Aylin Önel, “Belleğin Düzensiz Mirası”

Güneş Savaş ve Aylin Önel’in ortak projesinden eserlerin yer aldığı ilk sergi olan “Belleğin Düzensiz Mirası”, 10 Ocak – 10 Şubat arasında FA Art Space’de sanatseverlerle buluşuyor. Bireysel uygulamaları arasında köprü kuran sanatçıların organik üretim süreçlerini ele alan sergi, dünyamızı şekillendiren yaratıcı ve yıkıcı süreçleri ve aralarındaki geçiş anlarını keşfetmeye odaklanıyor. Gündelik nesnelere ait öyküler bellekte ve fiziksel düzlemde korunurken, sanatçılar malzemelerin ve formların arkeolojisini günlük ve samimi anlarda araştırıyor. 

Masterpiece, “Masterpiece Hall by QNB First On Bir (11) Sergi Serisi”

Çağdaş sanatın geniş kesimlere yayılmasını sağlamak, genç yetenekleri keşfetmek ve onlara kendilerini ifade etmek için yeni platformlar sunmak amacıyla yola çıkan QNB Finansbank ve Masterpiece işbirliğinin eseri “Masterpiece Hall by QNB First On Bir (11) Sergi Serisi”, 16 Ocak 2020 Perşembe’den itibaren sanatseverleri bekliyor. Dijital sponsorluğunu Samsung’un yaptığı sergi, Masterpiece Sanat Merkezleri’nin Maslak’ta dev bir alanda faaliyet gösteren ana merkezi Masterpiece Hall’da gösterilecek ve 11 genç sanatçının yeni medya, resim, heykel, enstalasyon gibi farklı disiplinler kullanarak yarattığı eserler yer alacak. Kreatif direktörlüğünü ve küratörlüğünü Ayça Okay’ın üstlendiği On Bir (11) Sergisi, 20 Şubat 2020 tarihine kadar Masterpiece Hall Maslak’ta ücretsiz olarak ziyaret edilebilecek. Sanat kurulunda Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Kemal İskender,  koleksiyoner ve iş insanı Agâh Uğur gibi değerli isimlerin yer aldığı sergi serisi boyunca düzenlenecek Art-Talk’ların ilki ise, Agâh Uğur ve Sarp Evliyagil’in katılımıyla serginin açılış davetinde gerçekleşek.

Martch Art Project, Yuichiro Kikuma, “Afterimage”

Martch Art Project, Yuichiro Kikuma'nın ilk kişisel sergisine ev sahipliği yapıyor. 14 - 23 Ocak arası sanatseverler tarafından gezilebilecek “Afterimage” isimli sergide, Kikuma’nın son iki yılda ürettiği eserlerden bir seçki sunuluyor. Sanatçı, saç kurutma makinası, radyatör, ütü gibi küçük ev eşyalarını alışımışın dışında bir biçimde yorumluyor ve yeni bir dil oluşturmuştur. Kikuma’nın deneysel yöntemler ve malzeme olarak da siyah mürekkep kullandığı çalışmaları, izleyicinin aslında hayatında yer alan ama göremediği imgeleri keşfetmesine yardımcı oluyor.  

Sanatorium, Gizem Akkoyunoğlu, “Nerede Duruyorsun”

İzmir’in önemli bağımsız kültür ve sanat girişimi Input/Output kurucularından olan Ceren Akkoyunoğlu, 24 Ocak - 1 Mart 2020 tarihlerinde Sanatorium’da gerçekleşecek “Nerede Duruyorsun?” başlıklı ikinci kişisel sergisinde geçmişten günümüze insanın kavram olarak içinde kaybolduğu “araf”ı konu alıyor. İnsan benliğini biricik kılan segmentlerden oluşan sergi, zamansız ögelerle bir yüzleşme alanı oluşturmayı amaçlıyor ve bunu da başarıyor. Girişinde Yunan mitolojisinde yeraltı krallığının girişinde durarak burayı koruyan üç başlı köpek Cerberus’u simgeleyen 3 köpeğin yer aldığı sergide hissedilen derin karanlık hissi, bizi bir parçası haline getirene kadar gittikçe artıyor ve kendi katmanlarımızın derinlikleriyle yüzleştiriyor. 

Galerist, Ayça Telgeren, “Tenden Daha Yakın”

Ayça Telgeren’in “Tenden Daha Yakın” dördünce kişisel sergisi, 10 Ocak - 15 Şubat 2020 tarihleri arasında, Ela Atakan küratörlüğünde Galerist’de sergileniyor. Telgeren’in beton heykel, tuval üzeri akrilik boya, kağıt kesim, video gibi farklı teknikler kullanarak yarattığı eserlerden oluşan serginin simgesel omurgasını ise “temas” kavramı oluşturuyor. Sanatçının birbirine değen, iç içe geçen, sınırları belirsiz bedenlerden oluşan beton heykelleri ve uzun yıllardır çalıştığı kağıt kesim tekniğiyle aile fotoğraflarından bedensiz olarak kadrajladığı, birbirini tutan elleri, bize tende artık görünmez olmuş temas anlarını hatırlatıp bu dokunuşların yitişiyle yüzleşmemizi sağlıyor. Telgeren’in Fransız yazar Georges Bataille’ın 1928 tarihli “Gözün Öyküsü” adlı hikayesinden aldığı ilhamla yarattığı eserler arasında, sergiyle aynı ismi taşıyan bir de video enstalasyonu bulunuyor.  Yağmur suyu birikintisini bir deri gibi yansıtan iş, izleyiciyi tenin altını düşünmeye itiyor ve sanatçı tarafından “hareketin içinde hareketsizlik ve duygusal tetikleme” olarak tanımlanıyor.

Galeri Selvin & Harmonyhip, Bedri Rahmi Eyüboğlu ve Eren Eyüboğlu, ‘’Yalnızlığın Mis Kokmalı’’

Bedri Rahmi Eyüboğlu ve Eren Eyüboğlu’nun eserlerinin sergileneceği ‘’Yalnızlığın Mis Kokmalı’’ sergisi, 10 Ocak -15 Şubat tarihleri arasında Abdi İpekçi No:45 Nişantaşı’nda sanatseverlerle buluşuyor. Galeri Selvin ve Harmonyhip iş birliğiyle gerçekleşen sergide, Bedri Rahmi Eyüboğlu ve Eren Eyüboğlu çiftinin aile koleksiyonuna ait özel 30'a yakın sayıda büyük ebat eserleri ilk kez sergileniyor. 100'e yakın resimden 40 adetinin ilk defa gün yüzüne çıkacağı “Yalnızlığın Mis Kokmalı’’ sergisinde, Bedri Rahmi Eyüboğlu ve Eren Eyüboğlu'nun ilk çalışma yıllarından başlayarak son eserlerine kadar birçok farklı eserleri yer alıyor.

TEPTA Aydınlatma, Hülya Kalaycı Unutur, “Yapraklarda Troya Efsanesi”

TEPTA Aydınlatma ilk kez bir sanatçının sergisine ev sahipliği yapıyor. Çalışmalarını Assos’ta sürdüren çini sanatçısı Hülya Kalaycı Unutur’un “Yapraklarda Troya Efsanesi” isimli sergisi İstanbul’da ilk kez TEPTA Aydınlatma’da sergiliyor. Unutur’un son koleksiyonu, Truva Efsanesi’ni konu edinen 49 minyatürden oluşuyor. Sanatçı, çalışmalarını Difenbahya yaprağının üzerine minyatürler olarak işliyor. Difenbahya bitkisinin zehirli yaprakları toplandıktan sonra kitaplar arasında en az 18 ay süresince kurutulup daha sonra altın ile bezeme olarak da bilinen tezhip tekniği uygulanarak, sanatçının elinde dikkatlice işleniyor. Bu eserlerin tümü, hikayeleri ile birlikte, TEPTA Aydınlatma’nın Nisbetiye’de bulunan merkezinde geçici olarak galeriye dönüştürülen alanda Şubat ayının sonuna dek izlenebilecek. 

Yeme İçme Önerileri: Tam bir müdavim mekanı olan Delicatessen'de sebze katlı keçi peynirli salata, manda mozarella en sevilenler arasında.

The Circle, Fam Illustrations, “Nabız”

The Circle, illüstrasyon sanatının yaşam, beden ve mekan temaları üzerine biçimlendirilmiş en yaratıcı eserlerini bir araya getiren “Nabız” sergisine ev sahipliği yapıyor. Türkiye’de illüstrasyon sanatına yeni bir soluk getirmek için kurulan fam°’in yeni sergisi “Nabız”, 18 fam° sanatçısının “fine art” ve orijinal eserlerini bir arada görme imkanı sunuyor. Sergi, ismini canlılığı sembolize eden bir akış olan “nabız”dan alıyor. Sanatçıların bağımsız olarak ürettikleri eserlerin hepsinde farklı yaşam formlarının olması eserler arasında ortak bir hikaye kuruyor.

EKAV, Ebru Ceylan, “Ebedi Bir An”

EKAV / Eğitim, Kültür ve Araştırma Vakfı, yeni yılın ilk sergisi olarak fotoğraf sanatçısı Ebru Ceylan’ın “Ebedi Bir An” isimli fotoğraf sergisine 14 Ocak - 10 Şubat tarihleri arasında Ekavart Gallery’de ev sahipliği yapıyor. Sanatsal pratiğinde bugüne kadar, insanın iç dünyasına odaklanan Ebru Ceylan, “Ebedi Bir An”da “yücelik” kavramından aldığı ilhamla doğada içkin olduğuna inandığı “yüce”nin peşine düşüyor.

Sevil Dolmacı Art Gallery, Kaan Küley, “Suyun İçi Kuru”

Heykel sanatçısı Kaan Küley’in üçüncü kişisel sergisi “Suyun İçi Kuru”, 9 Ocak – 7 Şubat tarihleri arasında Sevil Dolmacı Art Gallery’de sanatseverlerle buluşuyor. Resim, heykel, desen ve yerleştirmelerle günümüz insanının mitolojisini gözler önüne seren sanatçı bu yeni sergisinde desen ile heykeli bir araya getiriyor. Heykel sanatçısı Kaan Küley, bu sergi ile yaşamın başlangıç noktasının taşıdığı anlamları çözümlüyor. 

Mixer, Hakan Gündüz, Artifact I Yüzler

Mixer, Hakan Gündüz’ün Artifact I Yüzler sergisine 10 Ocak tarihine kadar ev sahipliği yapıyor. Yapay zeka ile estetik değer taşıyan görseller üretmekle ilgili deneyler yapan Hakan Gündüz‘ün geliştirdiği Artifact sergisinde, makinelerin sanrılaması, duyguları algılayarak ifade edebilmesi ve empati kurabilmesi ile ilgili deneylerin sonucunda elde edilen resimlerden oluşan bir seçki ve makinenin sanrılamalarının görsel gezintisine ait bir video yerleştirmesi yer alıyor.

PİLEVNELİ Project, 3 Sanatç 3 Pratik

PİLEVNELİ Project, farklı tarzlara sahip üç genç sanatçının, Zeynep Solakoğlu, Umut Yasat ve Yılmaz Şen’in kişisel sergilerine ev sahipliği yapıyor. 20 Aralık 2019 - 19 Ocak 2020 tarihleri arasında PİLEVNELİ Dolapdere’de izlenebilen sergilerin her biri galerinin bir katına yayılıyor.

Galerinin giriş katında Zeynep Solakoğlu’nun “Amazonia” adlı ilk kişisel sergisi yer alıyor. Yaşadığı hikayeleri serilere dönüştürerek çalışan Solakoğlu, yarattığı karakterler aracılığıyla bir nevi kendi yaşam deneyimini yansıtıyor.

PİLEVNELİ Dolapdere’nin ikinci katında Umut Yasat’ın “23/5” adlı heykel sergisi bulunuyor. Sanatçı çevresinden topladığı buluntu malzemelerle oluşturduğu heykellerinde yaşamının günlük kayıtlarını, objeler aracılığıyla tutarak görselleştirmeyi amaçlıyor.

PİLEVNELİ Dolapdere’nin birinci ve en alt katında ise Yılmaz Şen’in “Varyasyonlar” adlı sergisi yer alıyor. Sanatçının İstanbul’daki bu ilk kişisel sergisinde üç ayrı serisinden çalışmaları izlenebiliyor. Yılmaz Şen, işlerinde genellikle insan algısının sübjektifliği ve alternatif gerçeklikler gibi konuları ele alıyor.

Zilberman, Elmas Deniz, “Suyun Üç Rengi”

Elmas Deniz’in Zilberman’daki ilk kişisel sergisi Suyun Üç Rengi, 14 Aralık 2019 – 21 Şubat 2020 tarihleri arasında görülebilir. 16. İstanbul Bienali: Yedinci Kıta’da sergilenen çalışmalarının bir uzantısı olan Suyun Üç Rengi’nde sanatçı, doğayla olan ilişkimizi araştırmaya ve katmanlarına ayırmaya devam ediyor. Sergideki işler insanın doğa ile olan ilişkisinin görünür olmayan tarihine ve ilerlediği yola odaklanıyor, örnek oluşturabilecek kişisel bir arşiv çıkarıyor, güncel hayatımızdaki yerini yakalar ve belki de geleceğini kurguluyor.

Yeme İçme Önerileri: Karbonhidrat severlerin buluşma adresi Miss Pizza, geniş pizza ve makarna menüsü ile bir gece etkinliği öncesi en doğru adreslerden biri!

Evin Sanat Galerisi, Karma Sergi, “Kağıdın İzinde”

Evin Sanat Galerisi 9 Ocak – 29 Şubat tarihleri arasında ülkemiz sanatının 20. yüzyıl ustaları ve günümüz sanatçılarını “Kağıdın İzinde” isimli sergide bir araya getirerek; kağıt üzerine ve kağıt ile üretilen eserleri izleyici ile buluşturuyor. Sergi kağıdın sanat ile olan ilişkisini; Evin Sanat Galerisi’nin temsil ettiği sanatçıların yanı sıra, çağını temsil eden usta isimlerin yapıtlarıyla izleyici karşına çıkaracak.

Gallery 11.17, Fevzi Karakoç, “Geçişler, Geçmiş Kültürden Modernizme”

Gallery 11.17 resim sanatının önde gelen isimlerinden Fevzi Karakoç’un eserlerine ev sahipliği yapıyor. 1968 yılında akademiye giren sanatçı sürekli resime yenilik getiren mantığı ve duyguyu harmanlıyan üretkenliğiyle çalışmalarını sürdürüyor. Karakoç’un eserlerinin hem bir başlarına tarihleri var, hem de topluca okunmalarından bir tarih ortaya çıkıyor... Sergi, 16 Ocak – 16 Şubat tarihleri arasında görülebilir.

Art On İstanbul, Erman Özbaşaran, “Eksen”

Erman Özbaşaran’ın ikinci kişisel sergisi Eksen, 12 Aralık 2019 – 18 Ocak 2020 tarihleri arasında Art On İstanbul’da görülebilir. Sanatçı, aylar süren bir meditasyon gibi neredeyse aralıksız ürettiği son serisinde, aynı ebattaki 60 adet işi bir arada sergiliyor. Erman Özbaşaran, Eksen sergisi için resmin yüzeyindeki zaman-mekân problemini merkeze alıyor ve yüzeyi bir ufuk çizgisiyle ikiye bölerek yaşanılan zamanın geçmiş ve gelecek ile nasıl ayrıştığına ve birleştiğine işaret ediyor. 

PİLEVNELİ Project, Ahmet Güneştekin, “Hafıza Odası”

PİLEVNELİ Project, Ahmet Güneştekin’in “Hafıza Odası” adlı sergisine ev sahipliği yapıyor. Sergi, PİLEVNELİ Mecidiyeköy’de 6 Aralık 2019 - 26 Ocak 2020 tarihleri arasında izlenebilecek. Güneştekin’in nesneler üzerinden bellek politikalarının doğasına baktığı işlerinden oluşan “Hafıza Odası”, son yıllarda gerçekleştirdiği en kapsamlı sergisi. Daax Corporation sponsorluğunda düzenlenen sergi, sanatçının farklı sanatsal disiplinlerle etkileşim içinde çalıştığı yapıtlarını bir araya getirerek, materyalleri yorumlama çeşitliliğine ve sergileme pratiğine bakıyor.

Akbank Sanat, Karma Sergi, “Düzenli Delilik”

Akbank Sanat, Düzenli Delilik isimli karma sergiye ev sahipliği yapıyor. Farklı birçok alan ve disiplinden çağdaş sanatçıların yer aldığı uluslararası sergi, içinde bulunduğumuz sözde bilgi çağında bize sayısız ekran ve medya kanallarıyla ulaşan bilgi kavramını gözden geçiriyor. Düzenli Delilik, çoğulcu ve bütünsel bir bilgi anlayışı ortaya koyarken, bilinen entelektüel hegemonyayı sorguluyor. 05 Ocak 2019 tarihine kadar görülebilir. 

Mixer, Karma Sergi, “Blended”

Mixer, 06 Aralık- 10 Ocak tarihleri arasında ana sergi mekanında ‘’Blended’’ isimli karma sergiye ev sahipliği yapıyor. Blended sergisi, izleyiciyi birbirinden farklı malzemelerle üretim yapan sanatçıların ‘’kolaj’’ çalışmaları ile bu soruya verdikleri cevapları izlemeye davet ediyor. Sergide kolaj olarak nitelendirdiğimiz eserler kağıt, seramik, video, kumaş gibi farklı formlarda ve düşünce biçimlerinde karşımıza çıkıyor.

x-ist, Gülin Hayat Topdemir, "Doors to Ustopia"

x-ist bünyesine bu sezon katılan Gülin Hayat Topdemir'in galerideki ilk kişisel sergisi "Doors to Ustopia", 12 Aralık 2019 - 18 Ocak 2020 tarihleri arasında izleyiciyle buluşuyor. Titiz boya kullanımı ve detaycı üslubuyla kendine has bir plastik dil oluşturan Gülin Hayat Topdemir'in x-ist bünyesindeki ilk kişisel sergisi "Doors to Ustopia", distopyaların içindeki ütopyalara odaklanıyor. 

Gerçekçi bir üslupla, Rönesans'a uzanan bölgesel ışıklandırma tekniği Chiaroscuro'yu kullanarak kadın ve kadının dünyasına dair gerçeküstü hikâyeleri etkileyici bir biçimde aktaran Gülin Hayat Topdemir, bu sergide kullandığı mekân ve sembollerle kadını bir distopya kurgusunun içine yerleştiriyor. 

Yeme İçme Önerileri: Soho House'ların meşhur ve herkese açık olan restoranı Cecconi's, seçkin İtalyan lezzetleri ve harika kokteylleri ile keyifli bir alternatif.

Sanatorium, Karma Sergi, “Artificial Bloom; Fluid Archives”

Sanatorium, 6 Aralık 2019 – 19 Ocak 2020 tarihlerinde “Artificial Bloom; Fluid Archives” adlı sergiye ev sahipliği yapıyor. Zeynep Beler, Luz Blanco ve Christiane Peschek’in işlerini çizgisel olmayan, akışkan ve hibrid gerçeklikler bağlamında gösteren sergi dijitalin deneyimlerimizi, anılarımızı ve kimliğimizi kapsayan bu alanında belirli bir bakışın yarattığı çizgisel anlatıların dışındaki ihtimalleri arıyor. Bunun yanında sanal ağların sağladığı genişlemeyi, feminen ve kuir hatıranın kendine yuva bulacağı bir mekân olarak ele alırken, uzantımız haline gelen belgeleme araçlarının siber-feminist bağlamı üzerine düşünüyor. 

​Anna Laudel​, Karma Sergi, “SYZYGY”

Fırat Neziroğlu

Genç ve yetenekli sanatçıları Türkiye ve uluslararası sanat platformlarında temsil etmek üzere çalışmalarını aktif olarak sürdüren ​Anna Laudel​, farklı tekniklerle çalışan sanatçılar Hayal İncedoğan, Fırat Neziroğlu ve Halil Vurucuoğlu​’nun solo sergilerini, ​19 Ocak 2020 ​tarihine kadar İstanbul’daki galerisinde bir araya getiriyor. Botanik biliminden, hayatın akışındaki zıtlıklara ve yaşamı yeniden keşfetmeye kadar uzanan temaları içeren Hayal İncedoğan’ın “Zamanın Gölgesinde”, Fırat Neziroğlu’nun “Selfie” ve Halil Vurucuoğlu’nun “SYZYGY” başlığında toplanıyor.

Arter, Altan Gürman Retrospektif Sergisi

Altan Gürman retrospektif sergisi, 1976 yılında hayatını kaybeden sanatçının 11 yıllık üretimini bir araya getiriyor. Arter Koleksiyonu’ndan oluşturulan sergide, 39 yapıtın yanı sıra sanatçının arşivinden seçilen eskiz, fotoğraf, ders notu, nesne ve dokümanlar da yer alıyor. Türkiye’de çağdaş sanatın öncülerinden ve yapıtaşlarından biri olarak ancak 2000’li yıllarda sanat tarihi yazımında yerini almaya başlayan sanatçının 11 yıllık üretimi, bu sergide arşivinden bir seçkiyle bir arada sunuluyor. Sanatçının pratiğine kapsamlı bir bakış sunan sergi, 9 Şubat 2020’ye kadar Arter Galeri 3’te görülebilir.

UNIQ Expo, Karma Sergi, “Andy Warhol”

Sanatın dahilerini sanat tutkunları ile buluşturan UNIQ Expo, Pop Art'ın öncüsü Andy Warhol’un eserlerini 7 Kasım - 29 Mart tarihleri arasında sanatseverlerle bir araya getiriyor. Begüm Alkoçlar küratörlüğünde düzenlenen sergide Warhol’un yanı sıra yine bu akımın en önemli isimleri arasında olan Keith Haring, Roy Lichtenstein ve James Rosenquist’in Türkiye'de ilk kez sergilenecek orijinal 40 eserleri de yer alıyor. Odeabank'ın ana sponsorluğunda gerçekleştirilecek sergide, sanatçının ikonikleşen Marilyn Monroe, Campbell Soup ve Flowers gibi ünlü eserlerinin de dahil olduğu 90 adet orijinal eseri #SagolWarhol mottosuyla karşımıza çıkıyor. Genç sanatçı kuluçka platformu McArt.ist koordinatörlüğünde Türk Pop Art temsilcilerine de yer verilecek sergide, çeşitli atölye çalışmaları ve sanat sohbetleriyle ziyaretçilere interaktif bir deneyim de sunacak.

Yeme İçme Önerileri: Volkswagen Arena’da sergilenen oyundan/etkinlikten/konserden önce Uniq İstanbul’da bulunan Burger Lab, hamburger çeşitleriyle kaçamak yapmak için pratik bir seçenek olacaktır.

Sakıp Sabancı Müzesi, Avni Lifij, “Çağının Yenisi”

1914 Kuşağı’nın özgün temsilcilerinden Avni Lifij’in, çok yönlü üretimine ışık tutan ve çağının düşünsel sorunlarına odaklanan Çağının Yenisi isimli sergisi, 15 Ekim’de Sabancı Üniversitesi Sakıp Sabancı Müzesi’nde açılıyor. Sergi, daha çok poşadları ve alegorik eserleriyle tanınan Lifij’in sanat eleştirisi ve düşüncelerini içeren yazılarını, fotoğraf alanlarındaki çalışmalarını ve dekoratif sanatlardaki öncü rolünü de aydınlatarak, onun sanatı ve hayatına ayrıntılı bir bakış sunmayı amaçlıyor. Sergi, 12 Ocak 2020 tarihine kadar görülebilir.

Yeme İçme Önerileri: Sabancı Müzesi’nin giriş katında bulunan ve MSA’nın gelecekteki şeflerinin yetişmesine fırsat veren bu restoran harika bir manzaraya sahip. Mekanda mevsimsel ve farklı dünya mutfaklarından lezzetler tadabilirsiniz.

Arter, Ayşe Erkmen, “Beyazımtırak”

Ayşe Erkmen’in 1970’lerden bu yana gerçekleştirdiği sanatsal üretim içinden retrospektif bir anlayışla seçilenlerle birlikte, bu sergi için özel olarak tasarlayıp ürettiği yeni işleri bir araya getiriyor. Küratörlüğünü Emre Baykal’ın yaptığı sergi, Erkmen’in Türkiye’deki ilk kurumsal solo sergisi olma niteliği taşıyor. Beyazımtırak sergisisanatçının yapıtlarındaki temel niteliklerin, üretim sürecindeki düşünsel ve fiziksel jestlerin, kullandığı malzeme ve mecraların çeşitliliğinin, özellikle de mekan ve zaman kavramlarını kendi işinin içine nasıl dahil ettiğinin izinden gidiyor. Sergi, 8 Mart 2020’ye kadar Arter Galeri 2’de ziyarete açık.

İstanbul Araştırmaları Enstitüsü, “Hafıza-i Beşer: Osmanlı Yazmalarından Hikâyeler”

İstanbul Araştırmaları Enstitüsü, Osmanlı elyazmaları aracılığıyla ziyaretçileri metinler, objeler ve zamanlar arasında bir yolculuğa davet ediyor. Enstitü’nün zengin koleksiyonundan yapılan bir seçkiyle oluşturulan “Hafıza-i Beşer: Osmanlı Yazmalarından Hikâyeler” sergisi, Latin alfabesine geçişten 90, imparatorluğun çöküşünden 100 ve matbaanın yaygınlaşmasından neredeyse 200 yıl sonra, zaman içinde dönüşen Osmanlı elyazması kültürünü yeniden gündeme taşıyor ve bu çok katmanlı kültürel mirasın dinamiklerini tartışmaya açıyor. 18 Ekim’de açılan sergi 25 Temmuz 2020’ye kadar ziyaret edilebilir.

İstanbul Modern, Canan Tolon, “Sen Söyle”

Araştırma alanlarının çeşitliliği ve düşünsel açılımının zenginliği açısından kuşağının en özgün ve en yaratıcı sanatçılarından biri  olan Canan Tolon, İstanbul Modern’de “Sen Söyle” isimli sergisini açtı. 2 Şubat 2020’ye kadar görülebilecek sergi, Canan Tolon’un 1980’li yıllardan günümüze uzanan sanatsal birikiminden bir kesit sunuyor. Sen Söyle”, Tolon’un çizimden fotoğrafa, resimden yerleştirmeye uzanan kendine özgü ifade ve teknik arayışını görünür kılmaya çalışıyor. Tolon’un sanatındaki dönüşüm ve gelişimin ikonik örneklerini bir araya getiren sergi, aynı zamanda sanat tarihinde yerini almış kimi çalışmasının da yeniden üretimine yer veriyor.

E-Bülten Üyeliği
X
SÖZLEŞME

Bu internet sitesine girilmesi veya mobil uygulamanın kullanılması sitenin ya da sitedeki bilgilerin ve diğer verilerin programların vs. kullanılması sebebiyle, sözleşmenin ihlali, haksız fiil, ya da başkaca sebeplere binaen, doğabilecek doğrudan ya da dolaylı hiçbir zararlardan ÖZGÜ İLETİŞİM PAZARLAMA DANIŞMANLIK TANITIM VE E-TİCARET HİZ. ('OGGUSTO') nun sorumluluğunun olmadığını, tarafımdan internet sitesinde E-Bültene üye olmak için veya başkaca bir sebeple verdiğim kişisel verileri, özellikle de isim, adres, telefon numarası, e-posta adresi, banka bilgisi, yaş ve cinsiyetle ilgili benzeri bilgileri kendi rızam ile paylaştığımı, ÖZGÜ İLETİŞİM PAZARLAMA DANIŞMANLIK TANITIM VE E-TİCARET HİZ. ('OGGUSTO') nun nin bu bilgileri kullanmasına muvafakat ettiğimi, bu bilgilerin 3.gerçek ve/veya tüzel kişilerin eline geçmesi ve bu şekilde olumsuz yönde kullanılması halinde ve/veya bu bilgilerin başkaca kişiler ile paylaşılması halinde ÖZGÜ İLETİŞİM PAZARLAMA DANIŞMANLIK TANITIM VE E-TİCARET HİZ. ('OGGUSTO') nun sorumluluğunun olmadığını gayri kabili rücu, kabul, beyan ve taahhüt ederim.