• Arama

İstanbul Sergi Rehberi: Şubat 2020

İstanbul’daki en yeni sanat sergi programlarını takip etmeniz için detaylı bir rehber hazırladık. Sergi takviminizi yapmadan önce, güncel sergilerle ilgili tüm merak ettiğiniz konuların yer aldığı OGGUSTO Sanat Sergi Rehberini mutlaka inceleyin. 

İstanbul sanat şehri olmaya devam ediyor. Birçok yeni sergiye ev sahipliği yapan İstanbul’da hangi sergiye gidilmeli diye düşünüyorsanız, en yeni sergi rehberini mutlaka keşfedin. Arter, Meşher, Pera Müzesi gibi İstanbul’un önemli galerilerinde yer alan sanatçıların en çok merak edilen sergilerini ve etkinlik civarındaki mekan önerilerimizi bir araya getirdik.

Adas, Ani Çelik Arevyan, “Işık Etüdü”

Ani Çelik Arevyan’ın yeni kişisel sergisi “Işık Etüdü”, sanatçının ışık ve natürmort geleneğini Barok bir anlayışla ele aldığı ölü-doğa fotoğraflarından oluşuyor. 23 Şubat – 12 Nisan 2020 arasında ziyaret edilebilecek sergideki fotoğraflar, ön plandaki ışık unsuru ve gelenekle hesaplaşma hali ile dikkat çekiyor. Işığı vurgulayarak ve ışıkla yaratılan derinlikte soyutlamayı andıran nesnelerin yer aldığı fotoğraflar, bu nesnelerin hacimsel özellikleri ve insani duruşları ile ölümsüzlüğü hatırlatıyor.  Işıkla oluşan kompozisyonları bir araya getiren dört bölümden oluşan sergide boşlukta asılmış gibi duran figürler, kimi zaman heykelsi, kimi zaman ise kaligrafik bir bütünlükle süreklilik sağlıyor. Oluşturduğu heykelsi çiçek formları ile natüralist yaklaşımını gösteren Arevyan’ın çalışmalarında kavramsal bir yaklaşım da dikkat çekiyor. Sanatçının klasik natürmort geleneğine dijital bir boyut ve çağdaş bir yorum getirdiği sergi, Rönesans dönemine de atıfta bulunuyor ve natürmortun zaman içindeki yolculuğunu izlememize olanak sağlıyor.

Evliyagil Dolapdere, Nilhan Sesalan, “Ferah Feza”

Evliyagil Dolapdere, Nilhan Sesalan’nın “Ferah Feza” solo sergisini 6 Nisan 2020 tarihine kadar ağırlıyor. Beral Madra küratörlüğünde gerçekleşen Nilhan Sesalan’ın solo sergisinde sanatçının geniş üretim yelpazesini, yeni üretimleriyle beraber gözler önüne seriyor. Nilhan Sesalan’ın yapıtlarında giderek daha dolaylı bir hal alan günlük hayat katmanında, her şeyi “olduğu” gibi algılama çabasıyla birlikte arkeoloji, mimari ve doğa referanslarının üst düzey analitik okumalarına da tanıklık ediyorsunuz.

Dirimart, Fahrelnissa Zeid, “Üç Kişilik Oyun”

Dirimart, 26 Şubat – 5 Nisan 2020 tarihleri arasında Türkiye’de modernizmin önde gelen isimlerinden Fahrelnissa Zeid’in gençliğinde yapmaya başladığı ve 1975’te Amman’a taşındıktan sonra hayatının son döneminde ağırlık verdiği portrelerinden bir seçki sunuyor. Farklı dönemlerini temsil eden bu portreler, izleyiciyi sanatçının yirminci yüzyıla yayılan pratiğini keşfetmeye davet ediyor. Ailesini, yakın dostlarını ve öğrencilerini tasvir ettiği portreler, sanatçının seksen yıl boyunca tuttuğu eskiz defterlerinin sayfalarında belirir. Yoğun olarak portreyle ilgilendiği dönemlerde iki farklı eğilim gözlemlenir: 1960–1972 yılları arasındakiler dokunaklı psikolojik araştırmalar niteliği taşırken, Amman döneminde yaptıkları forma ve renge vurgu yapar, detayları öne çıkarır. Kızı Şirin Devrim’e göre “hayatının en yaratıcı, üretken ve ödüllendirici dönemi”ne denk gelen Amman yıllarında Fahrelnissa, öğrencilerine sanat dersleri verirken kendi pratiğinde portreye ağırlık verir. Yenilikçi, entelektüel enerjisini öğrencilerine akıtır, portreler ise safi “kendisi için” yaptığı resimlerdir. 

Ekavart Gallery, Karma, “WOMEN IN BLACK / Siyahlı Kadınlar”

Eğitim, Kültür ve Araştırma Vakfı (EKAV),  Mart ayı programını tüm kadınlara ayırıyor ve Türkiye’nin önde gelen 10 sanatçısının yer aldığı anlamlı bir sergi düzenliyor.  3 Mart – 4 Nisan 2020 arasında Ekavart Gallery’de görülebilecek sergide, Ahmet Elhan, Ahmet Rüstem Ekici, Aykut Cömert, Bashir Borlakov, Balkan Naci İslimyeli, Gökhan Balkan, Gürbüz Doğan Ekşioğlu, Melih Koçali, Mohaç Yücel, Server Demirtaş’ın eserleri bulunuyor. WOMEN IN BLACK / Siyahlı Kadınlar ismini taşıyan serginin küratörlüğünü ise Prof. Balkan Naci İslimyeli üstleniyor. Kadına yakıştırılan yas olgusunun simgesel rengi olan siyahtan yola çıkan sergi, tıpkı kadınlarda olduğu gibi siyahın içinde de var olan çok renkliliği ayırt edebilmemiz için ortak bir heyecan yaratmayı amaçlıyor. Özellikle erkek sanatçıların katılımıyla gerçekleştirilen bu sergi, kadınlara dayatılan bu toplumsal ikileme farklı bir bakış açısı sunmayı planlıyor.

Joel Sartore, “National Geographic: Photo Ark”

      

National Geographic tarafından düzenlenen ve bugüne kadar dünyanın dört bir tarafında 40 milyonun üzerinde ziyaretçi ile  buluşan Photo Ark, Samsung The Frame’in katkılarıyla Türkiye’de ilk kez doğa ve fotoğraf tutkunlarıyla buluşuyor. Vahşi hayatı ve yaşam alanlarını etkileyen konulara dair farkındalığı yükseltmeyi amaçlayan seri, fotoğrafçı Joel Sartore’nin birçok farklı türden hayvanı, vahşi yaşam koruma alanlarında ve stüdyo kalitesinde çektiği nefes kesen fotoğraflarından oluşuyor. Biyoçeşitliliğin bir arşivi niteliği taşıyan bu etkileyici fotoğrafları, 15 Nisan’a kadar Sıraevler No:55 Akaretler, Beşiktaş adresinde görmek mümkün.  Ayrıca, sergide The Frame’e özel olarak ayrılan alanda yer alan uygun ölçekli fotoğraflar, The Frame’in sanat modu özelliğiyle sergileniyor ve sergi alanını ziyaretçiler için sanatsal bir deneyime çeviriyor.

Capitol, Karma, “Duyuların Uyanışı” 

Capitol’ün, 4 başarılı sanatçı ile düzenlediği “Duyuların Uyanışı” Sergisi 12 Şubat – 27 Mayıs arasında sanatseverlerle buluşuyor. Dünyanın farklı yerlerindeki farklı suretlerden, başarılı kadınların hikayelerine, teknoloji ve sanatın yarı gerçekliğinden mutluluğun rotasına kadar farklı duyuları uyandıran sergide sırasıyla Dilan Bozyel, Simay Bülbül, Mustafa Seven ve Banu İnanç Uyan Dur’un işleri görülebiliyor. Mustafa Seven’in “Dünyanın Suretleri” başlıklı sergisinde yer alan fotoğrafların isimsiz kahramanları aracılığıyla sunduğu tanıdık hikayeler; kimlik, ırk, dil ve din kavramlarını soyutlaştırıyor ve bu insanlarla “uzak/yakın akraba” oldukları gerçeğini izleyicilerin yüzüne vuruyor. Yaşayacağı şehri, yaşamak istediği şehirleri fotoğraflayarak bulmaya çalışan Dilan Bozyel’in sergide anlattığı hikaye yaşadığında mutlu olacağına inandığı iki şehirde geçiyor; Paris ve Beyrut. Düşünceleriyle öncülük etmiş, dünyamızı değiştiren, karşılaştıkları zorlukların durduramadığı, her biri kendi alanında farklılık yaratan efsane kadınların portrelerinden oluşan, “Kapıları Aralayan Kadınlar” isimli sergisiyle sanatseverlerle buluşacak olan Simay Bülbül, sergi ile eşzamanlı olarak pop- up mağaza da açıyor. Işık Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Öğretim Üyesi Banu İnanç Uyan Dur’ un sergisi “Yarı Gerçeklik”  ise teknolojiyi sanatla birleştiriyor. 

“Duyuların Uyanışı”  Sergi Takvimi

12 Şubat - 4 Mart Dilan Bozyel:  Paris- Beyrut Mutluluk Hattı

7 - 31 Mart Simay Bülbül- Kapıları Aralayan Kadınlar

3 – 27 Nisan Mustafa Seven: Dünyanın Suretleri

4 – 27 Mayıs Banu İnanç Uyan Dur: Yarı Gerçeklik

Yapı Kredi Bomontiada, Ebru Ceylan, “Konuşan Resimler – Bu Toprakların Ozanları”

#BağımızVar sponsorluğunda gerçekleşen “Konuşan Resimler – Bu Toprakların Ozanları” sergisinde, bu toprakların unutulmaz ozanlarının öyküleri, resim, sesli metin ve müzikle günümüze taşınıyor. Sergi, 22 Şubat - 1 Mart tarihleri arasında Yapı Kredi Bomontiada 4. katta gerçekleşiyor. “Konuşan Resimler – Bu Toprakların Ozanları” sergisi Neyzen, Erkan Oğur, Aşık Veysel, Neşet Ertaş, Pir Sultan Abdal, Aşık Mahzuni Şerif, Yunus Emre, Karacaoğlan, Dadaloğlu, Nesimi gibi bu toprakların ölümsüz ozanlarını konu alıyor. Sergi kapsamında, kolektif hafızamızda yer etmiş bu ozanların her biri için sanatçı Ebru Ceylan tarafından resim yapılıyor ve özel bir metin hazırlanıyor. Sergide resimlerin yanında yer alacak QR kod kullanılarak dinlenebilecek bu metinleri Selma Ergeç, Deniz Çakır, İrem Helvacıoğlu, Jülide Ateş, Başak Daşman, Birce Akalay, Selen Öztürk gibi isimler seslendiriyor.

Ferda Art Platform, Hüseyin Aksoy, "Biz tam olarak neyi seyrettik?"

Çoğunlukla güncel siyasi ve sosyal olaylardan beslenerek üretim yapan Hüseyin Aksoy, 2018’den bu yana eserlerini çeşitli karma sergilerde yer almasının ardından  ilk kişisel sergisini Ferda Art Platform’da açıyor. 12 Şubat - 5 Mart 2020 tarihleri arasında Ferda Art Platform’da ziyaret edilebilecek "Biz tam olarak neyi seyrettik?” adlı sergide, Aksoy’un tuval üzerine çeşitli malzemelerle çalıştığı eserlerinin yanı sıra bir video işi de yer alıyor. Aksoy’un toplumu yönlendiren mecraların etkilerini bir mercek altına aldığı sergi için Emre Zeytinoğlu, “Bunlar, bir toplumsal alanın üzerinde serilmiş örtüyü aralayıp alttaki o kaotik hareketleri görmeye çalışan bir sanatçının saptamalarıdır.” tanımını yapıyor. Serginin ismiyle de izleyicileri içsel bir sorgulamaya sevk etmek isteyen sanatçı, “Biz Tam Olarak Neyi Seyrettik?” diyerek onları kendileriyle bir diyaloğa ve hesaplaşmaya bırakıyor.

Salt Beyoğlu, Karma, "bauhaus imaginista: Uzaklarda. İstanbul"

Bauhaus’un kuruluşundan bir yüzyıl sonra gerçekleştirilen bauhaus imaginista, sanat, zanaat, tasarım ve mimarlığı bir araya getirip yeni bir tasarım eğitimi ve üretiminin önünü açan fikirleri Almanya’dan başlayıp tüm dünyaya yayılan okulu yeniden yorumluyor. 3 Nisan 2020 tarihine kadar Salt Beyoğlu’nda ziyaret edilebilecek bauhaus imaginista’nın Bauhaus’la ilişkili dört üretime dayanan sergi bölümleri; 1919’da yayımlanan Bauhaus Manifesto’ya referans yapan Corresponding With [Karşılıklı Yazışmalar], çıkış noktası Paul Klee’nin 1927’den bir çizimi olan Learning From [Alınan Dersler], Marcel Breuer’in 1926’da yaptığı bir kolajından ilham alan Moving Away [Uzaklarda] ve Kurt Schwerdtfeger’in 1922 tarihli Reflektorische Farblichtspiele [Renk-Işık Oyunu Yansıması] işine gönderme yapan Still Undead [Hâlâ Yaşayan Ölü]’den oluşuyor. Ayrıca konuya dair bir dizi yayın, panel ve sempozyumdan oluşan uluslararası araştırma projesi, Moving Away [Uzaklarda] bölümüyle SALT Beyoğlu’nda sunuluyor. Üç yılı aşkın bir sürede tamamlanan Uzaklarda, Bauhaus tasarım tartışmalarının 20. yüzyılın ilk yarısında Sovyetler Birliği, Hindistan, Çin, Tayvan, Kuzey Kore ve Nijerya gibi farklı coğrafyalarda nasıl şekillendiğini inceliyor. Bauhaus okulunun farklı siyasi ve kültürel bağlamlarda uğradığı değişimin anlatılgığı bu bölümde, bauhaus imaginista incelemelerinin derlendiği “Toplu Araştırmalar” ile “Türkiye Tasarım Eğitiminden Örnekler” de yer alıyor. 

Işık Galerisi, Coşar Kulaksız, “Unuttuklarımızı Özlediğimiz Hatırladıklarımızdan Uzaklaştığımız Bir Oyun Bu”

Fotoğraf sanatçısı ve küratörü Coşar Kulaksız’ın uzun çalışmalar sonucu ortaya çıkan “Unuttuklarımızı Özlediğimiz Hatırladıklarımızdan Uzaklaştığımız Bir Oyun Bu” adlı fotoğraf sergisi 18 Şubat 2020 Salı günü Teşvikiye Işık Galerisi’nde sanatseverlerle buluşuyor. Farklı dönemlerde farklı mekânlarda objektifine yansıyan 76 kare Coşar Kulaksız’ın sergisinde sanatseverlerle buluşacak. Şems’in 40 kuralıyla tanıştıktan sonra 40 haftada hayatının değiştiğini anlatan Coşar Kulaksız, bu süreç sonucu ortaya çıkan karelerle ziyaretçilerine fotoğrafta siyah-beyaz/renkli ayrımını ortadan kaldıran bir dünya sunuyor.

Akaretler No:37-39, Recep Çiftçi, “Evrenin Sureti”

Recep Çiftçi’nin son dönem çalışmalarının yer aldığı ‘’Evrenin Sureti’’ temalı compact sergisi 7-9 Şubat 2020 tarihlerinde Akaretler No 37-39'da sanatseverler ile buluşuyor. Tuvalleriyle, evrenin düşsel pırıltısının biçimlendiği belirgin bir sureti aktaran ressam Recep Çiftçi, ruhunun yaşamla olan barışıklığının etkisiyle ürettiği eserlerinde insanın doğayla ve evrenle bütünlüğünü bizlere aktarmaya hazırlanıyor. İnsanlık kendisini evrende var olduğu günden bu yana içerisinde yaşadığı dünyayı anlamlandırmaya adamış. Bu arayış ve anlamlandırma isteği bilimde kavramlarla, sanatta ise görüş ve düş gücüyle birlikte çok daha zengin suretlerle karşımıza çıkıyor. 

Galery 77, Mesut Karakış, “Serial Beauty”

Alışılmışın dışında bir bakış açısıyla soyut resmi klasik sınırlarından ileri taşıyan yaratıcı sanatçılar arasında yer alan Mesut Karakış’ın yeni solo sergisi “Serial Beauty”, 6 Şubat - 14 Mart tarihleri arasında Galery 77’de sanatseverler ile buluşuyor. Sanatsal unsurlar,  formlar ve renklere büyük önem veren sanatçının eserlerinin komposizyonu, resmin içsel yapısına odaklanarak azami estetik ve görsel etkiyi amaçlıyor. “Ne gördüğün ne gördüğündür” prensibine sadık kalan sanatçı, bir hikaye anlatmak yerine resmin gerçek ve özgül varlığını yansıtmayı öncelik olarak görüyor. Karakış’ın önceki çalışmaları genellikle organik deformasyon ve dışavurumların şiirsel yollarıyla karakterize edilirken, yeni eserleri geometrik şekiller, çizgilerden oluşan dinamik matrisler, ince formlar, karmaşık dokular ve canlı renkleri ile dikkat çekiyor.  

SIGNS, Karma Sergi, “When You Touch About Me, I Think Myself”

Yeni bir sanat platformu olan SIGNS, When You Touch About Me, I Think Myself başlıklı ikinci grup sergisi ile sanatseverler ile buluşuyor. 3 Şubat- 30 Nisan 2020 tarihleri arasında görülebilecek sergide; Anish Kapoor, Amie Dicke, Asger Carlsen, Ayşe Erkmen, Burhan Kum, Cevdet Erek, Dan Stockholm, Elena Manferdini, Ergin Çavuşoğlu, Erol Akyavaş, Fischli/Weiss, Francis Alÿs, Hera Büyüktaşçıyan, Ibrahim Karakütük, Inci Furni, Joan Jonas, Malvina Panagiotidi, Martina Corà, Mehtap Baydu, Necla Rüzgar, Thomas Demand, Thomas Ruff ve Yusuf Sevinçli’nin eserleri yer alıyor. İlkel ve sınırlanması zor olan dokunma duyusu üzerine düşüncelerden alınan ilhamla bir araya getirilen eserler, dokunma ve düşünmeye dair bir iç içe geçme öneriyor. “Ten, dokunmanın organı mıdır yoksa dokunmanın gerçekleşmesi için yalnızca bir vasıta mıdır?” sorusunu soran sergi, çok daha içeride bir yerde konumlanmış olan dokunmanın asıl organının ne olduğunu tartışıyor.

Sevil Dolmacı Art Gallery, Figen Batı, “Transformasyon”

Ergin İnan, Mustafa Pilevneli, Ömer Uluç ve Devrim Erbil gibi usta isimlerle çalışmış olan Figen Batı, otuz yıllık sanat kariyeri boyunca Japonya, Yunanistan, Fransa ve İspanya’nın da dahil olduğu birçok ülkede karma sergilerde eserleriyle yer aldı. Tuval üzerine akrilik boya tekniğiyle soyut üretimler yapan Batı, yedinci kişisel sergisi ‘Transformasyon’ ile sanatseverlerle buluşuyor. 2-29 Şubat günleri arasında Sevil Dolmacı Art Gallery’de görülebilecek sergi, izleyiciyi hayatın, evrenin ve dünyanın içinde bulunduğu hızlı değişimi gözlemlemeye davet ediyor. 

Sakıp Sabancı Müzesi, Marina Abramovic, “Akış/Flux”

Sabancı Üniversitesi Sakıp Sabancı Müzesi (SSM) ve Akbank Sanat; dünyaca ünlü performans sanatçısı Marina Abramović’in ve kendi kurduğu Marina Abramović Institute’un (MAI) Türkiye’deki ilk sergisine ev sahipliği yapıyor. 31 Ocak – 26 Nisan 2020’de Akbank’ın desteğiyle gerçekleşecek Akış / Flux adlı sergi, Türkiye’de performans sanatının tarihini ziyaretçi için ulaşılabilir ve anlamlı kılmanın yanında performans sanatçılarını destekleme misyonu odağında şekilleniyor. Sergi; Abramović’in performanslarının dokümantasyonlarının yer aldığı kapsamlı bir retrospektifi, açık çağrıya cevap veren ve projeye davet edilen sanatçılarla MAI ortaklığında geliştirilen canlı performansları, sanatçının halka yönelik oluşturduğu egzersizlerin deneyimleneceği Marina Abramović Metodu bölümünü ve Akbank Sanat’ın bağlantılı olarak ev sahipliği yapacağı belgesel gösterimi ile video galeriyi kapsıyor.

Arter, Cevdet Erek, “Bergama Stereotip”

Arter, 2020 yılında da sergiler, etkinlikler, öğrenme ve yayınlardan oluşan çokdisiplinli bir programlara devam ediyor. Galeri, 27 Şubat – 9 Ağustos tarihleri arasında Cevdet Erek’in eserine ev sahipliği yapıyor. Cevdet Erek’in Arter’deki galeri mekânına özel olarak tasarladığı bu yapıt, Büyük Bergama Sunağı’nı ve serüvenini yeniden yorumlayarak sesli bir mimari oluşturuyor. Bu mekâna özgü yerleştirme, halen Berlin’deki Hamburger Bahnhof Müzesi’nde sergilenmekte olan Bergama Stereo isimli yapıtın bir varyasyonu niteliğini taşıyor.

Yeme İçme Önerileri: Soho House'ların meşhur ve herkese açık olan restoranı Cecconi's, seçkin İtalyan lezzetleri ve harika kokteylleri ile keyifli bir alternatif.

Meşher,  Alexis Gritchenko, “İstanbul Yılları” 

Meşher, “Alexis Gritchenko - İstanbul Yılları” sergisi ile Ukraynalı sanatçının 1919-1921 yılları arasında yaşadığı İstanbul’u konu alan eserlerini izleyici ile buluşturuyor. 7 Şubat - 10 Mayıs 2020 tarihleri arasında gerçekleştirilecek sergi, sanatçının çoğu suluboya olmak üzere, guaş, karakalem, yağlıboya eserlerinden oluşuyor. Gritchenko’nun, İstanbul’u ziyaretinden 100 yıl sonra, sanatçının o dönemde ürettiği 150’den fazla eseri günlüğünün ışığında, ilk kez bu sergi için bir araya getiriliyor.

Pera Müzesi, Karma Sergi, “Bir Yol Öyküsü: Fotoğrafın Ardında 180 Yıl”

Suna ve İnan Kıraç Vakfı Pera Müzesi, fotoğrafın bulunması ve ilk fotoğraf gezisinin gerçekleşmesinin 180. yılında “Bir Yol Öyküsü: Fotoğrafın Ardında 180 Yıl” başlıklı çağdaş fotoğraf sergisine ev sahipliği yapıyor. Küratörlüğünü Engin Özendes’in üstlendiği sergi, 1839 yılının Ekim ayında Marsilya limanında başlayan ve 6 ay süren ilk fotoğraf gezisine atıfla fotoğraf sanatçıları Coşkun Aral, Laleper Aytek, Ali Borovalı, Murat Germen, Sinan Koçaslan, Yusuf Sevinçli, Alp Sime, Lale Tara, Serkan Taycan ve Cem Turgay’ın aynı rota üzerindeki tarihi kentlerde çektikleri fotoğrafları bir araya getiriyor. Sergi, 1 Mart 2020’ye kadar görülebilir.

Anna Laudel, Bilal Hakan Karakaya, “Alem-i Mülk” 

Kullandığı farklı malzemeler ile geleneksel heykel sanatının sınırlarını zorlayan Bilal Hakan Karakaya’nın yakın dönem ve yeni işlerinden oluşan kişisel sergisi, Alem-i Mülk başlığı altında 30 Ocak - 8 Mart 2020 tarihleri arasında Anna Laudel’in İstanbul’daki galerisinde sanatseverlerle buluşuyor. Reçine, endüstriyel-doğal atık gibi malzemelerin kullanım şeklini değiştirerek yeniden üretim sürecine sokan Karakaya’nın bu yaklaşımı, sanat anlayışını farklılaştıran en önemli etken. Eserlerinde modern yaşamın içerisinde sıkışmış bireyleri işleyen Karakaya’nın figürleri kapitalist sistemin altında ezilen modern bireyin yabancılaşmasını anlatırken, hayatın kendisinden besleniyor. Malzemeyle arasına mesafe koymamak adına eldiven gibi heykelin doğasına aykırı her türlü koruyucu maddeden uzak duran sanatçının eserleri, üç katlı galeri mekanının her katında Dante’nin İlahi Komedyası’ndaki farklı bir hikayeyi anlatıyor. Galeri mekanını adeta bir sahneye çeviren Karakaya, heykelin alışıgelmiş statik yapısını ters yüz ediyor ve yükselme eğilimini tersine uyguluyor; bu şekilde yükseldikçe incelmesi gereken yapılar, giderek kalınlaşıp ve genişliyor.

Mixer, Karma Sergi, “Biz Aslında”

Sinema ve sanatın birbirine yakın ilişkisinden yola çıkan “Biz Aslında”, gerçekçi duygular ve hislerden esinleniyor. Bir çiftin tanıştıkları ilk andan, ayrılık sonrasında karşılaştıkları ilk zamana kadar aşkın ve ilişkilerin ilk adımını anlatıyor. Yaratılan kurgusal mekanda bu hikaye, on iki sanatçının farklı medyumlar kullanarak ürettiği çalışmaları ile bir film sergiye, sergi ise izleyiciler için sinemasal bir deneyime dönüşüyor. Sergiyi, 11.00'den itibaren 15 dakikada bir gerçekleşecek seanslarla ziyaret edebilirsiniz. Sergi, 22 Şubat’a kadar görülebilir.

TEPTA Aydınlatma, Hülya Kalaycı Unutur, “Yapraklarda Troya Efsanesi”

TEPTA Aydınlatma ilk kez bir sanatçının sergisine ev sahipliği yapıyor. Çalışmalarını Assos’ta sürdüren çini sanatçısı Hülya Kalaycı Unutur’un “Yapraklarda Troya Efsanesi” isimli sergisi İstanbul’da ilk kez TEPTA Aydınlatma’da sergiliyor. Unutur’un son koleksiyonu, Truva Efsanesi’ni konu edinen 49 minyatürden oluşuyor. Sanatçı, çalışmalarını Difenbahya yaprağının üzerine minyatürler olarak işliyor. Difenbahya bitkisinin zehirli yaprakları toplandıktan sonra kitaplar arasında en az 18 ay süresince kurutulup daha sonra altın ile bezeme olarak da bilinen tezhip tekniği uygulanarak, sanatçının elinde dikkatlice işleniyor. Bu eserlerin tümü, hikayeleri ile birlikte, TEPTA Aydınlatma’nın Nisbetiye’de bulunan merkezinde geçici olarak galeriye dönüştürülen alanda Şubat ayının sonuna dek izlenebilecek. 

Yeme İçme Önerileri: Tam bir müdavim mekanı olan Delicatessen'de sebze katlı keçi peynirli salata, manda mozarella en sevilenler arasında.

Yapı Kredi Kültür Sanat, “Bir Zamanlar Toroslar’da: Sagalassos”

Bir Zamanlar Toroslar’da: Sagalassos sergisi, Beyoğlu’nda bulunan Yapı Kredi Kültür Sanat binasında sizleri bekliyor. 28 Mayıs 2020 tarihine kadar ziyaret edilebilecek olan sergi, Türkiye’de son yıllarda hazırlanan en kapsamlı arkeoloji projesi... Yapı Kredi Kültür Sanat’ın Beyoğlu’nda bulunan binasının üç katına yayılan “Bir Zamanlar Toroslar’da: Sagalassos”, Torosların güney yamacında kurulu Sagalassos antik kentini ve Pisidia Bölgesi’nin tarihini ziyaretçileriyle buluşturuyor. 

FA Art Space, Güneş Savaş ve Aylin Önel, “Belleğin Düzensiz Mirası”

Güneş Savaş ve Aylin Önel’in ortak projesinden eserlerin yer aldığı ilk sergi olan “Belleğin Düzensiz Mirası”, 10 Ocak – 10 Şubat arasında FA Art Space’de sanatseverlerle buluşuyor. Bireysel uygulamaları arasında köprü kuran sanatçıların organik üretim süreçlerini ele alan sergi, dünyamızı şekillendiren yaratıcı ve yıkıcı süreçleri ve aralarındaki geçiş anlarını keşfetmeye odaklanıyor. Gündelik nesnelere ait öyküler bellekte ve fiziksel düzlemde korunurken, sanatçılar malzemelerin ve formların arkeolojisini günlük ve samimi anlarda araştırıyor. 

Masterpiece, “Masterpiece Hall by QNB First On Bir (11) Sergi Serisi”

Çağdaş sanatın geniş kesimlere yayılmasını sağlamak, genç yetenekleri keşfetmek ve onlara kendilerini ifade etmek için yeni platformlar sunmak amacıyla yola çıkan QNB Finansbank ve Masterpiece iş birliğinin eseri “Masterpiece Hall by QNB First On Bir (11) Sergi Serisi”, 16 Ocak 2020 Perşembe’den itibaren sanatseverleri bekliyor. Dijital sponsorluğunu Samsung’un yaptığı sergi, Masterpiece Sanat Merkezleri’nin Maslak’ta dev bir alanda faaliyet gösteren ana merkezi Masterpiece Hall’da gösteriliyor ve 11 genç sanatçının yeni medya, resim, heykel, enstalasyon gibi farklı disiplinler kullanarak yarattığı eserler yer alıyor. Kreatif direktörlüğünü ve küratörlüğünü Ayça Okay’ın üstlendiği On Bir (11) Sergisi, 20 Şubat 2020 tarihine kadar Masterpiece Hall Maslak’ta ücretsiz olarak ziyaret edilebilir.

Sanatorium, Gizem Akkoyunoğlu, “Nerede Duruyorsun”

İzmir’in önemli bağımsız kültür ve sanat girişimi Input/Output kurucularından olan Ceren Akkoyunoğlu, 24 Ocak - 1 Mart 2020 tarihlerinde Sanatorium’da gerçekleşecek “Nerede Duruyorsun?” başlıklı ikinci kişisel sergisinde geçmişten günümüze insanın kavram olarak içinde kaybolduğu “araf”ı konu alıyor. İnsan benliğini biricik kılan segmentlerden oluşan sergi, zamansız ögelerle bir yüzleşme alanı oluşturmayı amaçlıyor ve bunu da başarıyor. Girişinde Yunan mitolojisinde yeraltı krallığının girişinde durarak burayı koruyan üç başlı köpek Cerberus’u simgeleyen 3 köpeğin yer aldığı sergide hissedilen derin karanlık hissi, bizi bir parçası haline getirene kadar gittikçe artıyor ve kendi katmanlarımızın derinlikleriyle yüzleştiriyor. 

Zilberman, Elmas Deniz, “Suyun Üç Rengi”

Elmas Deniz’in Zilberman’daki ilk kişisel sergisi Suyun Üç Rengi, 21 Şubat 2020 tarihine kadar görülebilir. 16. İstanbul Bienali: Yedinci Kıta’da sergilenen çalışmalarının bir uzantısı olan Suyun Üç Rengi’nde sanatçı, doğayla olan ilişkimizi araştırmaya ve katmanlarına ayırmaya devam ediyor. Sergideki işler insanın doğa ile olan ilişkisinin görünür olmayan tarihine ve ilerlediği yola odaklanıyor, örnek oluşturabilecek kişisel bir arşiv çıkarıyor, güncel hayatımızdaki yerini yakalar ve belki de geleceğini kurguluyor.

Yeme İçme Önerileri: Karbonhidrat severlerin buluşma adresi Miss Pizza, geniş pizza ve makarna menüsü ile bir gece etkinliği öncesi en doğru adreslerden biri!

Galerist, Ayça Telgeren, “Tenden Daha Yakın”

Ayça Telgeren’in “Tenden Daha Yakın” dördünce kişisel sergisi, 15 Şubat 2020 tarihine kadar Ela Atakan küratörlüğünde Galerist’de sergileniyor. Telgeren’in beton heykel, tuval üzeri akrilik boya, kağıt kesim, video gibi farklı teknikler kullanarak yarattığı eserlerden oluşan serginin simgesel omurgasını ise “temas” kavramı oluşturuyor. Sanatçının birbirine değen, iç içe geçen, sınırları belirsiz bedenlerden oluşan beton heykelleri ve uzun yıllardır çalıştığı kağıt kesim tekniğiyle aile fotoğraflarından bedensiz olarak kadrajladığı, birbirini tutan elleri, bize tende artık görünmez olmuş temas anlarını hatırlatıp bu dokunuşların yitişiyle yüzleşmemizi sağlıyor. Telgeren’in Fransız yazar Georges Bataille’ın 1928 tarihli “Gözün Öyküsü” adlı hikayesinden aldığı ilhamla yarattığı eserler arasında, sergiyle aynı ismi taşıyan bir de video enstalasyonu bulunuyor. Yağmur suyu birikintisini bir deri gibi yansıtan iş, izleyiciyi tenin altını düşünmeye itiyor ve sanatçı tarafından “hareketin içinde hareketsizlik ve duygusal tetikleme” olarak tanımlanıyor.

Galeri Selvin & Harmonyhip, Bedri Rahmi Eyüboğlu ve Eren Eyüboğlu, ‘’Yalnızlığın Mis Kokmalı’’

Bedri Rahmi Eyüboğlu ve Eren Eyüboğlu’nun eserlerinin sergileneceği ‘’Yalnızlığın Mis Kokmalı’’ sergisi, 15 Şubat’a kadar Abdi İpekçi No:45 Nişantaşı’nda sanatseverlerle buluşuyor. Galeri Selvin ve Harmonyhip iş birliğiyle gerçekleşen sergide, Bedri Rahmi Eyüboğlu ve Eren Eyüboğlu çiftinin aile koleksiyonuna ait özel 30'a yakın sayıda büyük ebat eserleri ilk kez sergileniyor. 100'e yakın resimden 40 adetinin ilk defa gün yüzüne çıkacağı “Yalnızlığın Mis Kokmalı’’ sergisinde, Bedri Rahmi Eyüboğlu ve Eren Eyüboğlu'nun ilk çalışma yıllarından başlayarak son eserlerine kadar birçok farklı eserleri yer alıyor.

EKAV, Ebru Ceylan, “Ebedi Bir An”

EKAV / Eğitim, Kültür ve Araştırma Vakfı, yeni yılın ilk sergisi olarak fotoğraf sanatçısı Ebru Ceylan’ın “Ebedi Bir An” isimli fotoğraf sergisi 10 Şubat’a kadar Ekavart Gallery’de ev sahipliği yapıyor. Sanatsal pratiğinde bugüne kadar, insanın iç dünyasına odaklanan Ebru Ceylan, “Ebedi Bir An”da “yücelik” kavramından aldığı ilhamla doğada içkin olduğuna inandığı “yüce”nin peşine düşüyor.

Evin Sanat Galerisi, Karma Sergi, “Kağıdın İzinde”

Evin Sanat Galerisi, 29 Şubat tarihine kadar ülkemiz sanatının 20. yüzyıl ustaları ve günümüz sanatçılarını “Kağıdın İzinde” isimli sergide bir araya getirerek; kağıt üzerine ve kağıt ile üretilen eserleri izleyici ile buluşturuyor. Sergi kağıdın sanat ile olan ilişkisini; Evin Sanat Galerisi’nin temsil ettiği sanatçıların yanı sıra, çağını temsil eden usta isimlerin yapıtlarıyla izleyici karşına çıkaracak.

Gallery 11.17, Fevzi Karakoç, “Geçişler, Geçmiş Kültürden Modernizme”

Gallery 11.17 resim sanatının önde gelen isimlerinden Fevzi Karakoç’un eserlerine ev sahipliği yapıyor. 1968 yılında akademiye giren sanatçı sürekli resime yenilik getiren mantığı ve duyguyu harmanlıyan üretkenliğiyle çalışmalarını sürdürüyor. Karakoç’un eserlerinin hem bir başlarına tarihleri var, hem de topluca okunmalarından bir tarih ortaya çıkıyor... Sergi, 16 Şubat’a kadar görülebilir.

UNIQ Expo, Karma Sergi, “Andy Warhol”

Sanatın dahilerini sanat tutkunları ile buluşturan UNIQ Expo, Pop Art'ın öncüsü Andy Warhol’un eserlerini 7 Kasım - 29 Mart tarihleri arasında sanatseverlerle bir araya getiriyor. Begüm Alkoçlar küratörlüğünde düzenlenen sergide Warhol’un yanı sıra yine bu akımın en önemli isimleri arasında olan Keith Haring, Roy Lichtenstein ve James Rosenquist’in Türkiye'de ilk kez sergilenecek orijinal 40 eserleri de yer alıyor. Odeabank'ın ana sponsorluğunda gerçekleştirilecek sergide, sanatçının ikonikleşen Marilyn Monroe, Campbell Soup ve Flowers gibi ünlü eserlerinin de dahil olduğu 90 adet orijinal eseri #SagolWarhol mottosuyla karşımıza çıkıyor. Genç sanatçı kuluçka platformu McArt.ist koordinatörlüğünde Türk Pop Art temsilcilerine de yer verilecek sergide, çeşitli atölye çalışmaları ve sanat sohbetleriyle ziyaretçilere interaktif bir deneyim de sunacak.

Yeme İçme Önerileri: Volkswagen Arena’da sergilenen oyundan/etkinlikten/konserden önce Uniq İstanbul’da bulunan Burger Lab, hamburger çeşitleriyle kaçamak yapmak için pratik bir seçenek olacaktır.

Arter, Ayşe Erkmen, “Beyazımtırak”

Ayşe Erkmen’in 1970’lerden bu yana gerçekleştirdiği sanatsal üretim içinden retrospektif bir anlayışla seçilenlerle birlikte, bu sergi için özel olarak tasarlayıp ürettiği yeni işleri bir araya getiriyor. Küratörlüğünü Emre Baykal’ın yaptığı sergi, Erkmen’in Türkiye’deki ilk kurumsal solo sergisi olma niteliği taşıyor. Beyazımtırak sergisisanatçının yapıtlarındaki temel niteliklerin, üretim sürecindeki düşünsel ve fiziksel jestlerin, kullandığı malzeme ve mecraların çeşitliliğinin, özellikle de mekan ve zaman kavramlarını kendi işinin içine nasıl dahil ettiğinin izinden gidiyor. Sergi, 8 Mart 2020’ye kadar Arter Galeri 2’de ziyarete açık.

İstanbul Araştırmaları Enstitüsü, “Hafıza-i Beşer: Osmanlı Yazmalarından Hikâyeler”

İstanbul Araştırmaları Enstitüsü, Osmanlı elyazmaları aracılığıyla ziyaretçileri metinler, objeler ve zamanlar arasında bir yolculuğa davet ediyor. Enstitü’nün zengin koleksiyonundan yapılan bir seçkiyle oluşturulan “Hafıza-i Beşer: Osmanlı Yazmalarından Hikâyeler” sergisi, Latin alfabesine geçişten 90, imparatorluğun çöküşünden 100 ve matbaanın yaygınlaşmasından neredeyse 200 yıl sonra, zaman içinde dönüşen Osmanlı elyazması kültürünü yeniden gündeme taşıyor ve bu çok katmanlı kültürel mirasın dinamiklerini tartışmaya açıyor. 18 Ekim’de açılan sergi 25 Temmuz 2020’ye kadar ziyaret edilebilir.

BONUS:

HOM Design CenterEDIDA Retrospektif Sergisi

Türkiye’den ve dünyadan 100’ün üzerinde seçkin mobilya markasına ev sahipliği yapan tasarım ve dekorasyon merkezi HOM Design Center, son 10 yılda EDIDA Ödülü (Elle Deco International Design Awards) kazanmış tasarımların bir araya geldiği EDIDA Retrospektif Sergisi’ne ev sahipliği yapıyor. Skyland İstanbul bünyesinde yer alan ve Türkiye’nin tasarım ve dekorasyon alanındaki seçkin markalarını aynı çatı altında buluşturan HOM Design Center, EDIDA Retrospektif Sergisi, 19 Şubat’a kadar görülebilir. 

Step Istanbul

Çağdaş İstanbul ve Tomtom Designhood işbirliğiyle geçtiğimiz Nisan ayında ilk kez gerçekleşen erişilebilir sanat projesi Step Istanbul, Nisan ayında ikinci kez Tomtom Kırmızı’da gerçekleşiyor. “Sanat herkesin hayatının bir parçası olmalıdır” fikriyle yola çıkan Step Istanbul, bu yıl 15 Nisan 2020 Çarşamba günü başlayıp, 19 Nisan 2020 Pazar gününe kadar sürecek etkinlik için şimdiden ajandanızda yer ayırın.

E-Bülten Üyeliği
X
SÖZLEŞME

Bu internet sitesine girilmesi veya mobil uygulamanın kullanılması sitenin ya da sitedeki bilgilerin ve diğer verilerin programların vs. kullanılması sebebiyle, sözleşmenin ihlali, haksız fiil, ya da başkaca sebeplere binaen, doğabilecek doğrudan ya da dolaylı hiçbir zararlardan ÖZGÜ İLETİŞİM PAZARLAMA DANIŞMANLIK TANITIM VE E-TİCARET HİZ. ('OGGUSTO') nun sorumluluğunun olmadığını, tarafımdan internet sitesinde E-Bültene üye olmak için veya başkaca bir sebeple verdiğim kişisel verileri, özellikle de isim, adres, telefon numarası, e-posta adresi, banka bilgisi, yaş ve cinsiyetle ilgili benzeri bilgileri kendi rızam ile paylaştığımı, ÖZGÜ İLETİŞİM PAZARLAMA DANIŞMANLIK TANITIM VE E-TİCARET HİZ. ('OGGUSTO') nun nin bu bilgileri kullanmasına muvafakat ettiğimi, bu bilgilerin 3.gerçek ve/veya tüzel kişilerin eline geçmesi ve bu şekilde olumsuz yönde kullanılması halinde ve/veya bu bilgilerin başkaca kişiler ile paylaşılması halinde ÖZGÜ İLETİŞİM PAZARLAMA DANIŞMANLIK TANITIM VE E-TİCARET HİZ. ('OGGUSTO') nun sorumluluğunun olmadığını gayri kabili rücu, kabul, beyan ve taahhüt ederim.